Sista slädkörningen?

Igår tog jag och hundarna en lite längre tur med släden i skogen! Kan ha varit sista turen vi tog med släden för den här vintern, för nu blir det varmt i nästan en vecka framåt...

Turen gick inte smärtfritt men det ska det inte göra heller om man ska lära sig någonting, haha. Körde omkull nästan direkt, bara för att släden genar upp i snödrivorna i sicksack-svängarna innan vi kommer ut på vägen... Men min älskade mor var ute och höll på och greja, så hon kunde hjälpa mig! Tack mamma ♥️

Sedan var det bara att köra på och stå på bromsen! Nu var det även spår till sjön som jag tänkt åka på förra gången, så vi körde över hela sjön och vände, sedan testade vi lite nya spår och kom till Jäderfors. 

Det var så otroligt skönt att bara vara ute och köra och få tänka på annat. Min farmor gick bort i helgen, så man har varit lite nere och är fortfarande när jag tänker på det... Blev 15km i alla fall!

Hundarna blev otroligt lyhörda efter min första omkullkörning, så när jag skrek till lite (försökte ta häftiga kort när vi körde och tappade balansen lite i ett gupp, haha) så tvärnitade dem! Så himla gulliga hundar jag har ♥️ Ramlade en gång till i skogen, då spåren svängde tvärt och släden genade upp på en sten. Ramlade väldigt lugnt och mjukt, nästan så jag själv ka omkull släden, så gjorde inte illa mig och hundarna stannade direkt! 

Nu får vi se om släden åker fram nå mer för den här vintern. Jag hoppas såklart det, för jag känner mig långt ifrån färdig med min träning med släden än! Men man kan ju inte styra vädret, så det får bli fyrhjuling när gruset kommer fram igen i såna fall. 

Jag tog mycket bilder när vi var ute och körde, men de kommer i ett eget inlägg sen när jag har brist på saker att skriva, och såklart när alla kommit upp på vår instagram TeamAlaskan. Där kommer allt upp först precis som alltid, dock ingen text och därav att bloggen finns!

Ha det bra, så hörs vi snart igen!
Igår hade vi Tigris - Bamse i front, Arrow i point och Ero - Chitsa i wheel ❤️


Kommentera här: