Lite körning!

Idag blev det faktiskt lite körning av hundarna innan jobbet, jättekul men jobbigt för dem!

Eftersom vi har snö på vägarna så är de ganska hala med fyrhjulingen, så det fick bli fyrspann idag! Är för lite snö för släde i skogen, och jag vågar inte riskera att min enda släde går sönder... Hoppas på att kunna köpa en mindre och smidigare släde till nästa vinter! Och ha den jag har nu för att skjutsa med bara. 

Det fick bli Bamse - Ero och Niva Arrow i alla fall! Ero, Niva och Arrow är de som behöver springa av sig ofta, de andra är inte lika krävande, även fast man hörde Tigris vrål ända upp på skogen för att hon var frustrerad över att inte få följa med... Kan inte förstå hur den hunden hatat drag förut, hon är ju som galen i det nu!

Det blev bara en kortis eftersom det var så "tungjobbat" i skogen, så 5km fick räcka. Det tyckte hundarna var lagom också, men de jobbade på otroligt bra hela tiden!

Vi mötte även några som var ute och gick med sina småhundar, precis där vi skulle upp på stigen i skogen, så Bamse fick ju blackout och visste inte vart vi skulle fast vi alltid kör där... Men till slut kom han på, och styrde upp på stigen! De andra hundarna skötte sig jäkligt bra i mötet, så det tar sig!

Nu ska jag slå igen mina två blå och sova lite! Har äntligen fått gå och lägga mig efter att ha nattat alla hundar efter jobbet, så godnatt på er!

♥️

Kommentera här: