Den årliga kloklippningen!

Ja lite så känns det faktiskt, för det är inte ofta "draghundarnas" klor behöver klippas. De slits ner så mycket när man kör på barmark, så klipper man för ofta så är risken att de slits ner för mycket och det börjar blöda. Så jag brukar hålla lite koll på hur klorna ser ut, och oftast så låter jag bli att klippa, för klorna slits ner perfekt av sig självt. 

Nu när det varit snö nån vecka så ser man ju att klorna skjutit iväg väldigt, och idag tog jag mig i kragen och gjorde alla hundarna, istället för att dela upp det som jag brukar. Det tog faktiskt inte lång stund alls, på en halvtimme hade jag tagit Bamse, Chitsa, Niva, Tigris, Arrow, Rover, Rexton och Ero. Bamse och Tigris är ju mest van och har inget emot kloklippning, de andra var lite mera skeptiska. Men efter ett par klor så gick det galant! De är väldigt enkla att ha och göra med, och fattar snabbt hur de ska göra om man bara mutar med lite godis, haha. De som är lite svårare får en godis efter varje klo, de andra efter varje tass. Lassie, som är min äldsta och bästa vän, har alltid haft svårt för kloklippning. Hon blir otroligt nervös och rädd, men idag körde vi på godis efter varje klo och hon älskade det! Hon ville inget hellre än att klippa klorna igen efteråt, haha! 

Allt som allt så blev det 212 klor klippta idag, vilket var 12 hundar. 

Nu är det dags att sova, godnatt! Och till er som vill skriva till mig, bloggen funkar inte som den ska och det går inte att kommentera. Jag hänvisar er därför till antingen våran instagram eller Facebook-sida, "Team Alaskan" heter vi även där!

♥️

Kommentera här: